Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri

To leseopplevelser på slutten av april som var vidt forskjellige. Den ene hørte jeg på og den andre leste jeg, den jeg hørte ble ikke noen favoritt for meg, men den jeg leste ble det. For meg ble "Svøm med dem som drukner" av Lars Mytting en skuffelse, mens "Aldri, aldri, aldri" av Linn Strømsborg er en favoritt.
Historien om Edvard Hirefjell som reiser fra Saksum til Shetland og Frankrike for å finne ut hva som skjedde med foreldrene da de omkom i 1971 og han var bare tre år ble for omstendelig og kjedelig for meg. Historien høres spennende ut, og den fikk gode omtaler, men jeg ble bare skuffet. Noen har på Instagram nevnt at det kan være fordi jeg lyttet og ikke leste, mulig det, men sånn ble det denne gang.

Linn Strømsborg sin bok om hun på 35-år som ikke ønsker seg barn selv om alle rundt henne forventer det er en god bok. Mange mener den er lettlest, det er nok riktig, men boken er uansett god! Denne boken er nominert til Bokbloggerprisen og det er bare å klikke seg inn der for gode og grundige omtaler av denne boken.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale