søndag 29. mars 2009

Ostekake

Ostekake, min favorittkake, i hvertfall når jeg skal lage den selv :-) Den er enklest, men tar litt tid. Her er i hvertfall alle ingrediensene :-) 1.pkt er å smuldre kjeksen og blande det samme med 100 gr.smeltet melange. Så skal det avkjøles.

2.pkt. er å blande sammen 2 pakker mandarin-ost med rømme, piske sammen 100 gram melis, 2 teskjeer vaniljesukker og kremfløte, og koke opp 2,5 dl vann og blande geleen i det. Til slutt skal rømmen, kremen og geleen blandes sammen og helles over kjeksbunnen. Dette skal nå avkjøles.

3. pkt er å koke opp 3 dl vann og ha opp i geleen og røre ut, avkjøle og helle over kaken som har stått på avkjøling.
FERDIG! :-)

2 kommentarer:

  1. Nam! Skal du ha gjester? :-)

    SvarSlett
  2. Ja, jeg skal ha besøk av fem venninner i morgen, et forsiknket bursdagslag. Skal bli hyggelig :-)

    SvarSlett

Du er så lys av Tore Renberg

Da har jeg lest "Du er så lys" av Tore Renberg og dette er vel den boken jeg likte minst av de tre som er nominert til Bokblogge...