Marions slør av Roy Jacobsen

Marions slør av Roy Jacobsen er en bok jeg hadde gledet meg til å lese, men i stedet ble det en skuffende leseopplevelse. Jeg er jo glad i å lese krim, og boka hadde en krimgåte som den løste, etterhvert, men på en veldig treg måte. I tillegg skulle forfatteren sette søkelys på problemer som annengenerasjons-innvandrere opplever, men akkurat det fløt litt bort.

Hvis jeg skal fremheve noe som jeg syntes var bra, så var det at handlingen hoppet i tid, uten at det ble forvirrende. Mens gåten var i ferd med å bli oppklart så hoppet handlingen frem til der etterforskningslederen ble "avhørt" av en evalueringskommisjon og hvorfor etterforskningen tok så lang tid og hvorfor så mange liv måtte gå tapt.

Dette er første boka jeg har lest av Roy Jacobsen, og han skriver godt, og klarer å beskriver Marion, som er bokens hovedperson godt. Men det alene gjør ikke dette til noen god bok for meg.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri