Ulykkesfuglen av Camilla Läckberg

Jeg har altså blitt helt hekta på denne krimserien av Camilla Läckberg, og har nå kommet til bok fire.

På baksiden står det: Marit Kaspersen rørte aldri alkohol. Likevel har hun en promille på 6,1 da hun bli funnet død i bilen sin etter en utforkjøring. Hun har også noen uforklarlige blåmerker og rester av tape rundt munnen. Patrick Hedström og kollegene hans på Tanumshede politistasjon oppdager etterhvert at det har vært flere lignende tilfeller andre steder i Sverige. Like etter Marits død blir en av deltagerne i realytiserien "Fucking Tanum" som spilles inn i Fjällbacka, funnet myrdet i en søppelcontainer. Har denne saken noen sammenheng med de andre drapene?


Måten Camilla Läckberg har bygget opp denne krimhistorien på er utrolig bra, og jeg synes denne boken er best så langt. Det kan være at jeg har tungt for det (:-)), men jeg skjønte ikke hvem som var morderen før det ble avslørt. Forfatteren syr det hele sammen på en veldig fin måte med "cliffhangers" og korte kapitler som gjør at du må lese litt videre og litt videre og litt videre...og plutselig er det blitt langt på natt :-)

I tillegg synes jeg forfatteren har et positivt persongalleri. Jeg som leser ønsker i hvertfall at det skal gå så bra som mulig med politimannen Pattick Hedström, hans kone Erica Falck og deres familie og venner.

Kommentarer

  1. Hei1
    Denne boken har jeg ikke lest... :O)
    Men det frister...

    Så flotte bilder fra hjemtraktene dine..., så koselig på setra deres. Skjønner godt at du koste deg når du var der.

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Hei.Takk for tippset med boka.Som sakt tidligere så leser jeg ikke så mange bøker men den forfatteren er nå veldig kjent såbbas vet jeg.Det frister med å beggyne å lese efter att du kommer med så mange forslag til så mange gode bøker.Ha en riktig fin kveld.Bodil

    SvarSlett
  3. Sier meg rungende enig med deg, Gro! Anbefaler Camilla Läckbergs bøker på det varmeste.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri