Jenta som lekte med ilden


Nå har jeg sett "Jenta som lekte med ilden". Denne filmen har jeg gledet meg til å se, helt siden jeg så "Menn som hater kvinner" i mars. Og jeg ble ikke skuffet :-)

Filmen starter med at Lisbeth Salander kommer tilbake til stockholm, etter å ha vært i utlandet en god stund. Ikke lenge etter at hun er kommet hjem, blir to av Michael Blomquist (Lisbeths venn og redaktør av bladet Millennium) venner drept, i tillegg til Lisbeth's verge.

En stor politijakt starter, Blomquist prøver å advare Salander og få politiet til å lete etter en annen syndebukk, mens Salander selv tar saken i egne hender og vil rydde opp.

Det ble actionfylt og mange skumle scener (liker ikke skyting), men jeg likte filmen utrolig godt. Og nå er det snart 2 1/1 år siden jeg leste boka, og det gjorde kanskje sitt til at jeg ikke var skuffet over at enkelte detaljer manglet, som jeg har hørt andre si. Nå er det bare å glede seg til 27.november, da kommer den siste filmen :-)Og Noomi Rapace, hun er bare helt fantastisk som Lisbeth Salander!!

Kommentarer

  1. Hei.Takk for tippsett om boka og filmen...Kos deg masse når den kommer på kino.Ha en riktig fin helg..Klem fra Bodil

    SvarSlett
  2. Jeg liker også bøker som har en positiv slutt. Særlig når de er hentet fra "real life".

    Så fine bilder du viser fra Sogndal i et tidligere innlegg. Er lite kjent på den kanten av landet, men har snakket om å dra dit sammen med venninner neste sommer. Ser ut til å være et unikt overnattingstedet dette kulturhotellet. Dette skal jeg huske......

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri