Sogndalsstrand Kulturhotell

Jeg har vært på salgsmøte, på et utrolig sjarmerende sted som heter Sogndalstrand Kulturhotell, og dere kan lese om det stedet her.
Over ser dere Krambua og under er gata, sjarmerende ikke sant?

Og utenfor Kommunehuset stop det en benk med bokhylle over :-)
Og her er Helleren, som ligger ved Jøssingfjorden. Det er to gamle hus som ligger inn under fjellhammeren med fjellet som takdekke. Husene ble bydg på 1600-tallet :-)

Og dette er grunnen til at vi var der. Vi skulle se en av verdens største hjullastere som vi har levert!! Den veier ca 223 tonn!! Og jeg står foran hjulet, er 165 cm høy, så dere kan selv se hvor stort hjulet er. Men det er tøft!! :-)

Kommentarer

  1. Hei.Så nydelig og koslig plass du var på.De husene under fjellhylla var jo bare så koselig.Ser nesten ut som dokkehus....Er kanse ikke så små i virkeligheten.Det må jeg si var noen gedigne hjullasstere.Ha en riktig fin Høstkveld.Bodil

    SvarSlett
  2. Den var diiiiiger!
    Kunne tenke meg å sitte på den benken og lese en bok :)

    SvarSlett
  3. Bodil: Husene var veldig små, jeg måtte gå bøyd inn i husene :-)

    Stine: På en solskinnsdag, da kan jeg tenke meg det er godt å sitte på benken med en bok :-)

    SvarSlett
  4. Å ja, der er det utrolig fint. Var på Songdalstrand i et bryllup for noen år siden og ble veldig betatt av det sjarmerende stedet:) Fine bilder du hadde.
    Så lurte jeg på om det er greit om jeg bruker bilder av armbåndene du har heklet på bloggen min. (Skal snart lage innlegg med ting som er laget med inspirasjon fra Fin i Formen. )

    SvarSlett
  5. Fin i Formen - Margrethe: Sogndalsstrand er et vakkert lite sted som jeg håper blir oppdaget av flere i årene som kommer :-)

    SvarSlett
  6. SV: Takk for hyggelig kommentar om bildene mine :)

    SvarSlett
  7. For et sjarmerende sted du har vært på. Kjempekoselige småhus. Det var litt av en hjullaster! Man føler seg nok litt liten ved siden av den vil jeg tro ;)
    Ha en fortsatt fin kveld :)

    SvarSlett
  8. Kul hjullaster den var jo gigantisk! De har store maskiner i gruvene ved Bjørnevatn også, artig :-) Og de gamle husene var jo bare utrolig sjarmerende!

    SV: Ja, Tori Amos er veldig sær. Tror jeg anbefaler henne best på plate for "nybegynnere" :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri