Alle ting skinner av Mattis Øybø

Jeg hadde med meg to bøker på ferie, så da jeg ble raskt ferdig med "Alltid Alice", så gikk jeg igang med "Alle ting skinner" Av Mattis Øybø.

Hos Bokkilden leser jeg: Vinteren 2004 i Oslo. Det snør i en halvannen måned. Otto Horn er en ung historiker, og sammen med sine kone og fire barn blir som de fleste andre avskåret fra sine vanlige gjøremål disse dagene. Så går strømmen. Situasjonen utvikler seg til å bli mer akutt enn noen hadde regnet med, og byen forbereder seg på katastrofe. Tilværelsen er ikke lenger trygg og forutsigbar. Men betyr det at verden rundt dem har blitt mer virkelig, slik som Ottos studiekamerat hevder?

Dette var en bok jeg likte bare ganske godt, men jeg likte nok Ingen er alene som jeg leste i fjor bedre. Denne boken har to handlinger. En som foregår vinteren 2004 og en som hopper litt i tid, mens Otto tenker tilbake til gammelkjæresten Helle som han ikke kan huske.

Hadde jeg lest denne boken først, så hadde jeg nok ikke lest flere bøker av han, men siden "Ingen er alene" var så bra, så fikk jeg lyst til å lese denne også. Men jeg vurderte aldri å legge den fra meg, det var bare greit.

Kommentarer

  1. Fin anmeldelse :) Høres ikke akkurat ut som en bok man bør løpe ut å kjøpe-

    SvarSlett
  2. Gratulerer, du har vunnet i konkurransen på bloggen min! Send meg adressen din på stinema(a)live.com, så skal jeg se om jeg får sendt avgårde bøkene i morgen :)

    P.S.: Ingen er alen står i bokhylla mi og venter. Kanskje den passer som høstlektyre? :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri