Min 1.jule-kule, ei lue og ett votteprosjekt

Her er min 1. julekule, strikket etter oppskriften fra Arne & Carlos sin Julekule-bok. Ikke helt "kulete" enda, men det er ikke moro om en ikke har forbedringspotensiale :-) Det var gøy å strikke denne kulen, som er 1.mønster i boka og heter "Snøkrystall". Det blir nok flere kuler fremover ja.
Jeg har brukt oppskriften til Lille Rosin's Quilteri for å strikke denne kule "VM-look alike" lua. Denne skal ei venninne få :-)
Morsom lue å strikke, og så er den "baggy" og kul også.
Da jeg var hjemme fant jeg et oppskrift hefte med fine oppskrifter på votter, og det har jeg også begynt med, her er starten. Når vottparet er ferdig så skal det blogges - synes de er litt fine. Har forresten brukt farger som var i mønsteret, som passet meg bra!

Kommentarer

  1. WOW..., så produktiv du er... :O)
    Julekulen din er kjempeflott..., de var morsomme å strikke, ikke sant?!

    En sånn lue tror jeg kanskje jeg skal strikke i julegave også, akkurat nå holder jeg på med en i fletter. må gjøre ferdig den først!

    Tøffe faRGer på vantene.

    ha en fin søndagskveld!

    SvarSlett
  2. Baggy luer tenner store og små - selv i varmen. Jeg gleder meg til å bruke min lilla igjen. Og gleder meg til slalåm også. Snakk om å være proppet full av energi.

    Jeg må stikke pannebånd ... Vet du - jeg finner ikke det fine burgunder som du strikket til meg. Har trodd det skulle dukke opp i en lomme, men ennå ei -. :-/

    SvarSlett
  3. Hei.Kjempe fin julekule.Nydelig lue og panneband.Nydelige farger og mønster.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  4. desse julekulen ser velidg stilge ut. Kjekt med litt julepynt ein kan lage sjølv.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri