Vi har så korte armar av Olaug Nilssen

Denne boken plukket jeg opp på bakgårdssalg i høst, for jeg likte godt "Få meg på for faen" fra i fjor.

Men denne boken likte jeg ikke. Boken handler først og fremst om Liv og Ølgjer fra Skoddeheimen i Sogn og Fjordane, og deres oppvekst som de mimrer tilbake til når de nå studerer i Bergen.

Denne boken er rotete, med liten og stor skrift, med og uten kursiv skrift og med og uten fet skrift. Mange kan vel synes at denne er original og morsom, men jeg hengte meg opp i at den ble for rotete.

Siden boken er bare på 179 sider, med mye luft og korte avsnitt, så leste jeg hele, men det var noen dager jeg hadde lyst til å legge den fra meg. Men fordi jeg likte "Få meg på for faen", så kommer jeg nok til å lese en bok av Olaug Nilssen igjen.

Bildet er lånt fra Samlaget.

Boken: kjøpt på bakgårdssalg.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri