Vinterstengt av Jørn Lier Horst

Desember var en måned med lite lesing for meg, begynte på High Fidelity og leste 25 sider, men det var ikke kjedelig, jeg klarte bare ikke å konsentrere meg. Og til jul fikk jeg en del bøker, og nå er en av de lest, nemlig Vinterstengt av Jørn Lier Horst.

Denne boken fikk årets Bokhandlerpris, så da tenkte jeg at den er verdt å lese og jeg har lest en bok av forfatteren tidligere i år som jeg likte.

Boken starter med et mord på en hytte til en TV-kjendis, og når politiet kommer dit så oppdager de flere innbrudd i hyttene rundt omkring og etterhvert dukker to andre lik opp. Og når det i tillegg faller døde fugler ned fra himmelen så er dette en vanskelig og spesiell sak for William Wisting og hans folk.

Jeg likte boken veldig godt. Språket er så lett å lese, og plottet er lett å følge, uten at oppklaringen er opplagt. I tillegg er det en troverdig politietterforskning siden forfatteren selv er etterforskningsleder ved et politikontor.

En bok som anbefales!

Bildet har jeg lånt fra Gyldendals egne sider, hvor dere kan se alle femmerne og sekserne som er blitt trillet av anmelderne.

Boken: fikk til jul.

Kommentarer

  1. Hei Gro...:O)
    Fikk den boken som digibok til jul, har ikke fått hørt på den ennå, men nå gleder jeg meg enda mer etter å ha lest til omtale... :O)

    Takk for de hyggelige kommentarene du har lagt igjen på bloggen min i 2011... :O)

    Du har en kjempeflott og inspirerende blogg..., gleder meg til å følge deg i 2012 også... :O)

    Godt Nytt år til deg og dine!

    klem

    SvarSlett
  2. Så flott at boken falt i smak, Gro :) Hyggelig for den som ga gaven også vil jeg tro. Riktig godt nytt år :)

    SvarSlett
  3. Godt nytt år!
    Har akkurat hørt ferdig Vinterstengt. Lier Horst følger opp flere gode krimromaner med den siste boken sin. Er enig med deg: Vinterstengt er flott krimroman. Håper du blir inspirert til å lese mere krim i 2012 :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri