Et helt halvt år av Jojo Moyes

Jeg har lest en bok som MANGE har lest de siste to årene. Og for å være helt ærlig var jeg litt forutinntatt da jeg leste denne boken, og trodde ikke den var så god. Men denne likte jeg kjempegodt og faktisk ble jeg blank i øynene da jeg leste siste side.

Boken handler om Louisa Clark en 27 år gammel jente som jobber som kafémedarbeider, men får sparken da kafeen skal legges ned. I stedet får hun seg jobb som assistent til en 35-åring som har mistet all livsgnist da ha ble lam i et trafikkulykke. Will Traynor skal dø 6 måneder etter at Louisa blir ansatt, han skal få aktiv dødshjelp. 

Louisa synes han er en drittsekk, og Will Traynor synes hun er håpløst. men etterhvert begynner å like hverandre og de drar på en fin reise til Mauritius i håpe om at Will Traynor skal få lyst til å leve lenger enn det han har planlagt. 

Dette er jo en typisk lettlest damebok (som type legeroman), for selvsagt faller Louisa for Will, men allikevel så blir det ikke for klisjeaktig. Historien er morsom og litt trist og det var nesten litt stusslig at boka var slutt. 

Mange har blogget om boken, og her er noen omtaler: Beathe, Astrid Terese, Belinda, Berit, Ellikken.

Kommentarer

  1. Så fin omtale. Jeg leste denne i ferien i fjor, og syns den var helt nydelig. Må innrømme at jeg satt ved bassengkanten og gråt så jeg nesten måtte gjemme meg i håndduken...men så er jeg vel av dem som lever meg vel mye inn i det jeg leser :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg lever meg ikke så mye inn i bøkene, men denne var bare fin! :)

      Slett
  2. Hehe... Jeg skal avstå fra "Jammen...!!" kommentarer og bare være glad for at andre får gode leseopplevelser :-) - Jeg ser jo kvalitetene som har gjort denne boken så utrolig populær, selv om jeg... Jah, jeg skulle vel avstå :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. He-he, og jeg ser svakheter med denne boken, men samtidig lot jeg meg rive og synes den var en god historie. Noen bøker er sånn for meg, selv om jeg vet at det er bare en bok som ligner mange andre, så kan jeg la meg rive med allikevel :)

      Slett
  3. Som legeroman holdt denne mål, jeg likte den også veldig godt. Det er vel noe med å ha rett bok på rett tid :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, rett bok til rett tid, det stemmer nok med denne :) Jeg ventet derfor til ferietiden med å lese den også.

      Slett
  4. Kommer ikke til å lese Mojojojo
    , ville bare si hei, siden jeg nå er innom.

    SvarSlett
    Svar
    1. Du burde lese litt Mojojo Ingalill, kunne vært morsomt å lese slakten din :)

      Slett
  5. Jeg likte også denne boken veldig godt, og det er i grunnen kjekt at vi ikke liker de samme bøkene alle sammen. Den andre boken av forfatteren ble noe for "hysterisk" for meg til tider, det er en type bok jeg slukte rått før, men jeg tror lesesmaken min har endret seg noe de siste årene.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, denne boken var veldig fin - og siden jeg ikke likte Sammen så godt, så trodde jeg at jeg ikke skulle like denne heller.

      Flott at lesesmaken endrer seg etterhvert som en leser, det opplever jeg også :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri