The Revenant

Jeg har vært på kino, igjen faktisk! Og denne gangen så jeg The Revenant, med Leonardo diCaprio i hovedrollen og en rolle som han fikk Oscar for. Og det er fortjent.

Dette er en av de beste filmene jeg har sett i hele mitt liv. Leonardo diCaprio er pelsjegeren Glass som blir skadd i en slåsskamp med en bjørn og blir etterlagt av pelslaget sitt for å dø. Med indianere i hælene, helt alene i villmarken og hardt skadd kjempet han seg frem i villmarken. 

Han er drevet av hevnlyst av han som dro fra han i halvdød, og han klarer seg gjennom snøstormer og indianerkamper.

Det som imponerte meg mest var den brutale åpningsscenen hvor indianerne slaktet ned pelslaget Glass var en del av. Kun ca 10 av 35 overlevde. Den scenen var så grusom at jeg fikk vondt inni meg, men det var utrolig godt filmet. Og scenen hvor Glass kjemper mot bjørnen og bjørnen sikler over Glass er helt rå. Det er så troverdig at jeg igjen fikk det vondt inni meg.

Og derfra og ut er det diCaprio show. Han er utrolig god, med få dialoger. Selv om han kommer seg relativt raskt når han er alene i villmarken, så blir det aldri urealistisk for meg. Og enda mer interessant blir det når Hugh Glass faktisk har levd.

Jeg pleier ofte å bli trøtt når jeg er på kino, men fløy tiden av sted, filmen er brutal men vannvittig god. Anbefales.

Bildet er lånt fra Filmweb.

Kommentarer

  1. Denne skal jeg få med meg når den kommer på blu ray. Har lsuttet å gå på kino for lenge siden:/

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg skal også se den når den kommer utapå DVD, dette er en film en kan se mange ganger :)

      Slett
  2. Har lyst til å se denne, men gud beeeeeeeeeeeeedre så dyrt det er blitt med kinobilletter... - Men denne er kanskje aller best på lerret?

    SvarSlett
    Svar
    1. Kinobillettene er blitt veldig dyre ja, men av og til er det verdt det :) Og denne filmen er nok best på kinolerret, det er jeg sikker på.

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri