Far min av Bjørn Ingvaldsen

Jeg har lest enda en ungdomsbok, og den har jeg lest på e-bib, og denne gangen er det en god ungdomsbok. Jeg leste denne først og fremst fordi Elisabeth og Silje likte så godt Ingvaldsens forrige bok.

Det er en vanlig familie med mor, far og en sønn. Foreldrene jobber på fabrikken, sønnen går på skole og spiller fotball på fritiden og har mange venner. De mangler ingenting, men en dag, og det helt i begynnelsen av boka, så kommer politiet og arresterer faren.

Sakte men sikkert rulles historien opp i boken, om at alt familien eier og har er stjålet av faren. Alle naboene vender seg mot moren og sønnen, og vennene til gutten vender seg mot han. Alle i nærområdet tror at moren og sønnen også var med på det samme og slutt må de flytte.

Dette er en god bok. Språket flyter lett og det er en spennende historie. Selv om en hele tiden forstår hva som har skjedd, så er det spennende. I tillegg syntes jeg boken var trist også. Det er så hjerteskjærende hvordan de andre barna oppfører seg mot gutten. 

Dette er en topp tre bok av årets 2016-bøker så langt.

Kommentarer

  1. Super omtale Gro, takk for atter et godt lesetips!

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper du leser boka Tine, den er god :)

      Slett
  2. Dette hørtes ut som en fin bok! Jeg er sjelden flink til å lese årets utgivelser, men denne tror jeg jammen jeg skal hive meg på! Kjekt å bli mer utrustet til å stemme frem gode bøker til bokbloggerprisen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke sant, jeg leter med lys og lykte etter årets utgivelser slik at jeg kan stemme til Bokbloggerprisen. Og dette er en god kandidat altså :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri