Jeg vet hvor du bor av Unni Lindell

I denne boken er det Marian Dahle som er hovedpersonen, og ikke hennes sjef Cato Isaksen. Boken starter noen måneder etter at forrige sak var over, og Marian er preget av det som skjedde da. Hun ble nesten kremert levende, men ble reddet av Cato Isaksen.

Nå har hun kjøpt en toppleilighet for seg og hunden Birka i ett dragehus og hun drikker jevnt. Ikke dritings, men hun super litt hver dag.

På høstparten blir hun oppringt av sjefen sin som vil ha henne på en ny sak, en "cold-case" sak. Ei jente forsvant for 15 år siden, og liket ble aldri funnet. fem-årige Thona Ormberg forsvant nesten i løse lufta i lek med ei jevngammel venninne.

Samtidig som Marian etterforsker denne forsvinningen så er det tre menn i ulik alder og bosted som blir funnet drept, hardt skadet eller rett og slett forsvinner, hva er sammenhengen mellom de og den lille jenta? Marian har også en følelse av at noen forfølger henne og er  inne i leiligheten, men klarer ikke helt å ta denne personen på fersken, så hun vet ikke om det er drøm eller virkelighet.

Som vanlig har Unni Lindell et godt plott, med korte avsnitt og hurtige scene-skifter. Dette gjør at boken blir spennende og drives frem og jeg synes det er vanskelig å legge den fra meg. Jeg syntes kanskje at avslutningen ble litt for spektakulær, og tror ikke helt på den. Og det trekker ned helhetsinntrykket.

Boken har jeg fått fra ei venninne. Andre bloggere som har lest og blogget om boken er: Tine, Berit (Berone), Bjørn, Randi, Rita og Berit (Pippaloppa).

Kommentarer

  1. Skummet fort her, siden jeg skal lese den senere, i jula forhåpentligvis. Julekrim for alle penga.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er veldig lettlest og passer godt i jula Anita :)

      Slett
  2. Enig med deg at den er spennende og lettlest. Må innrømme at jeg knapt husker slutten, så noe inntrykk har den ikke gjort på meg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. He-he, det er sant Tine! Hvis ikke husker slutten så gjorde den liten inntrykk på deg, med med slutten så mener jeg oppklaringen av saken altså :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri