Det innerste rommet av Jørn Lier Horst

Fikk Jørn Lier Horst sin siste bok i William Wisting-serien til jul, og nå har jeg lest den.  Denne gangen er det også en cold-case historie som dras frem, som i forrige bok, men det kommer fordi William Wisting må sjekke hva som er gjemt på hytta til Arbeiderparti-kjempen Bernhard Clausen som dør av hjerteinfarkt.

Han har gjemt unna en betydelig mengder valuta, og dette skal Wisting og hans team finne ut av, etter å ha fått ordre av Riksadvokaten som sitter på gammel informasjon om at Bernhard Clausen kan ha noe å gjøre med en gammel forsvinningssak tidlig på 2000-tallet.
Handlingen er tidvis treg, det er ikke heseblesende spennende, som hos andre krimforfattere, men det er ikke det samme som at det er en kjedelig bok. For det er veldig detaljert når politiarbeidet gjøres, og det er spennende å lese.

Tidligere likte jeg ikke at Wisting tok med datteren i etterforskningen, datteren Line som er journalist. Dess lengre ut i serien en kommer, så synes jeg ikke det er så dumt, hun fører nye sider til etterforskningen og er et friskt pust. Det at det nok en gang er en cold case sak og Adrian Stiller i Krispos dukker opp som i forrige bok, er også et pluss. Jeg kan også garantere at jeg kommer til å lese neste bok også, men nå skal det bli godt med en pause.

Andre bloggere har også lest boken og det er bare å google i vei.

Kommentarer

  1. Omtalen minnet meg på boken, husker at jeg også syntes at den var treg. Tenker som deg at datterens inntreden først irriterte meg, men hun har en fin rolle i historien. God helg Gro!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, litt småtreg, men en vet hva en får da når det gjelder Wisting :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri