Mai oppsummering 2019

Mai kom og gikk for min del, og når det kommer til lesingen var det ganske begredelig. Jeg ble så glad sa jeg oppdaget Søsterklokkene av Lars Mytting på mai-salg og kjøpte den første dagen. Men gleden ble kortvarig, for denne boken fenget meg ikke i det hele tatt.

Historien om Astrid Hekne de to beilerne, presten og arkitekten og det som skjer når stavkirken med to viktige kirkeklokker skal rives ned planke for planke og bygges opp igjen i Dresden i Tyskland ble rett og slett for kjedelig. Og denne brukte jeg nesten fire uker på, så kanskje skulle jeg ha lagt den bort.

Men andre halvdel var bedre enn den første delen.

Ellers ble mai preget av salg i forskjellige former for meg. Kjøpte også fjorårets bok av Vigdis Hjorth på salg, i tillegg til to strikkebøker. Og som om det ikke var nok så solgte jeg leiligheten min i Oslo. Så her gikk det slag i slag. Nå er det bare å få overlevert nøklene i leiligheten som har stått tom en stund og føle at den "børen" er over.

Så kan juni komme, og den kommer med selveste Harry Hole og gjett om jeg gleder meg! 

Kommentarer

  1. Gratulerer med salg, og sikkert nytt bosted. Jeg likte Søsterklokkene godt, men smak og behag er heldigvis forskjellig! God helg, uten snøbyger!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, nytt bosted ja, men jeg bor hos kjæresten min, men nå skal jeg eie litt i huset også.

      Det er fint at vi har foskjellig smak når det gjelder bøker, hvis alle har vært enige om alt så hadde det blitt kjedelig å lese bokblogger.

      Ha en goog helg du også, her snør det heldigvis ikke, men vi har mye regn :)

      Slett
  2. Det er så kjedelig når bøker som alle snakker om og liker, ikkje fenger. Men det er ofte smak og behag.

    Gratulera med salg av leilighet! Sikkert deilig å få solgt den om du ikkje bor der.

    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er veldig kjedelig når bøker som er skrytt opp i skyene ikke fenger, men sånn er det av og til og kanskje det kommer an på humøret også.

      Takk for det Elida, veldig godt å selge en leilighet jeg ikke har bodd i på fire år (men har vært leid ut i 3 år).

      God helg til deg også Elida :)

      Slett
  3. Ble litt overrasket over at du ikke likte Søsterklokkene, det er den første omtalen som ikke skryter fælt av boka jeg har lest. Men slik er det, ikke alle kan like det sammen

    SvarSlett
    Svar
    1. Ble litt overrasket selv også Anita, da jeg var helt sikker på at jeg kom til å like boka, men sånn ble det altså ikke :)

      Slett
  4. Var ikke forrige Mytting også litt omdiskutert, enten-eller, bok. Ikke veden, men, hva var det nå den het. Svøm med dem som drukner, eller kom det en etter det?

    Grattis med salg og investering.
    Måtte sommeren nå komme, dog litt kaldere enn ifjor.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, forrige Mytting ble også omdiskutert husker jeg også. Mange like og mange mislikte den da, mens nå er det bare jeg som er misfornøyd 😊

      Takk, nå kan sommeren bare komme og det kan godt komme noen soldager, men slik som i fjor orker jeg ikke.

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri