Kniv av Jo Nesbø

Da har jeg også lest den siste boka hvor Harry Hole er hovedpersonen. Jeg kjøpte den midt i måneden og ble først ferdig nå. Det vil si at dette er ikke den aller beste boken jeg har lest av Jo Nesbø. Faktisk syntes jeg det var litt kjedelig frem til ca halvveis, men derfra og ut ble det svært spennende.
Boken starter med at Harry Hole er helt på felgen. Han er kastet ut av kona Rakel og går nå på fylla igjen. Og når han prøver å ringe Rakel så tar hun ikke telefonen og han føler seg enda verre, i tillegg til at han ikke har noen jobb å gå til. Det vil si, han har en jobb hvor han sitter og løser gamle saker som ikke er oppklart av politiet. Men ganske raskt får han noe annet å tenke på, og han blir edru ganske raskt, mens han på ny jakter en morder.
Her er alle bøkene i Harry Hole serien, de siste er blitt mørkere og dystrere også når en sammenligner omslagene.

Kommentarer

  1. For en fin samling du har, artig bilde! Jeg syntes denne var et friskt pust, ikke minst etter Macbeth som var dryg. Gleder meg til fortsettelsen :) God sommer Gro!

    SvarSlett
    Svar
    1. Macbeth begynte jeg på, men den klarte jeg ikke å fortsette med. Den var virkelig dryg!!

      God sommer til deg også Tine! :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri