Sinne av Ann Helen Kolås Ingebrigtsen

Sent i mars kom boken til Ann Helen Kolås Ingebrigtsen som en hyggelig overraskelse i posten. Jeg skulle ha kjøpt meg boken uansett, men det var hyggelig å få den. Og nå som den er lest så vil jeg bare føye meg inn i rekken av andre bloggere som elsket denne boken, den var virkelig god!
Synne er 15 år og har ADHD. Bestevenninnen Torunn blir raskt venninne med Instagramdronningen Kine, og ikke nok med det, den nye kjekke gutten i klassen, Johan, fatter interesse for henne. I tillegg har foreldrene til Synne akkurat skilt lag og det er mye å stri med for ei som har ADHD hun ønsker å skjule for alle på skolen,

Ann Helen Kolås Ingebrigtsen skriver drivende godt. Nynorsk er et språk jeg synes kan være tungt å lese, men ikke når det skrives som det Ann Helen gjør. En sitter og tenker tilbake til da en selv var 15 år og hvordan en hadde det, og nikker til tider gjenkjennende av lærere og medelever. Noe har selvsagt forandre seg på 30 år, men så er det noe som ikke endrer seg også. 

Det er bare å google i vei for å finne anmeldelser av denne boken, for de er det mange av og det er ikke rart. Takk for leseeksemplar Samlaget, og Ann Helen jeg gleder meg til neste bok :) 

Og så må jeg si at helt objektivt er ikke dette innlegget, da jeg lenge har vært fan av bloggen og Instagramkontoen til Ann Helen, men en må få lov til å mene det en vil :)

Kommentarer

  1. Denne gleder jeg meg til å lese. Den har ikke dukket opp på eBokBib, men jeg kjenner at jeg snart fortjener å kjøpe meg en bok :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne hadde jeg kjøpt lett om jeg ikke fikk den av Samlaget. Den er veldig god og jeg anbefaler deg å lese den Tine :)

      Slett
  2. Så kjekt at du likte boka mi, Gro. Tusen takk for fin omtale. <3 Og veldig kjekt at du vil lese, Tine. Klart du fortener å kjøpe bok. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er en virkelig god bok Ann Helen, og med et nydelig språk :) Tine må bare lese den :)

      Slett
  3. Jeg skulle også til å kjøpe meg denne, men plutselig lå den i postkassen fra Samlaget. Akkurat da var det nøyaktig det jeg trengte for å få et stort smil om munnen midt i den aller kjipeste koronatiden. Ja, og boka var jo helt fantastisk. Selv er jeg egentlig veldig glad i nynorsk, det er noe poetisk over det som bokmål aldri helt kan måle seg med.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, boken kom i rett tid hos meg også, opp i alt med koronatiden og greier. Jeg liker også nynorsk, fordi det er så poetisk og fint,. Særlig liker jeg Kaldhol og Bassos sine bøker, men nå ser det ut til at Ann Helen har plukket opp mye fra dem også. Et kjempefint språk var det i "Sinne" i hvertfall. Så nå gleder jeg meg på neste bok, og det gjør vel du også Mari? :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri